Schooljaar 2015-2016

8 januari 2016: 11de nieuwjaarsreceptie

Traditiegetrouw was er begin januari onze nieuwjaarsreceptie voor iedereen van de scholengemeenschap.
Dit jaar was het concept een ietsje anders...
We begonnen met een fijne wandeling doorheen Gelrode. Halverwege was er een tussenstop met de nodige natjes en droogjes...

Bij terugkomst in de school van Gelrode, kon iedereen zich te goed doen aan een ferme hamburger en was er natuurlijk ook nog iets te drinken voorzien.

Afgaande op de reacties van de deelnemers, was het weer een geslaagde editie van onze nieuwjaarsreceptie.

De voorbereiding...

De tussenstop...

De eigenlijke receptie...

 

30 september: gezamenlijke studiedag

Op 30 september 2015 organiseerden we nog eens een gezamenlijke pedagogische studiedag. Per klas werden de leerkrachten gegroepeerd en werden onderwerpen aangesneden die door henzelf werden aangebracht...
Kleuterleidsters van de 2,5-jarigen: zij hadden het over hoekenfiches, obeservatiesystemen, godsdienst, gebruikte materialen en ze brachten een bezoekje aan de klasjes van ontvangende school: Bekaf.
Kleuterleidsters van de 3-jarigen: zij sneden volgende onderwerpen aan: welke thema's komen aan bod, hoekenfiches, kindvolgsysteem, godsdienst en zelf meespelen in de klas.
Kleuterleidsters van de 4-jarigen: hun onderwerpen: doelstellingen, observeren, differentiatie en zelfstandig spelen.
Kleuterleidsters van de 5-jarigen: hoekenfiches en goede basishoeken, dominante ontwikkelingsdoelen, hoekenverrijking, gericht observeren, kindvolgsysteem, pengreep en contractwerk.

Leerkrachten 1ste leerjaar: zij zochten samen antwoorden op de breed gestelde vragen en wisselden materialen uit.

Leerkrachten 2de leerjaar: ook zij zochten samen antwoorden op de breed gestelde vragen en wisselden materialen uit.

Leerkrachten 3de leerjaar: zij hadden het over talentenbanken, lezen, 4-sporenbeleid, zelfevaluatie en rapporten, hoeken- en contractwerk en het gebruik van media in de klas.

Leerkrachten 4de leerjaar: 4-sporenbeleid in andere lessen dan wiskunde, zachte evaluatie, differentiatie in huiswerk...

Leerkrachten 5de leerjaar: 3- en 4-sporenbeleid, taalsystematiek, integreren van ICT, individuele trajecten.

Leerkrachten 6de leerjaar: zij sneden allerlei onderwerpen aan in de vorm van leuke werkwormen met als doel hun netwerk te versterken, ideeŽn uit te wisselen en bij elkaar in de toekomst te durven hospiteren.

Ook de LO-leerkrachten zaten samen en dit rond de volgende onderwerpen: sportdagen, evaluatie en gymrapport, media/ICT in gymlessen, nieuwe leerlijn zwemmen, kijkwijzers...

En ook de godsdienstleerkrachten wisselden hun ideeŽn uit...